Aromatyzacja & aromamarketing

Co to jest aromamarketing?

Aromatyzacja to wprowadzenie zapachu poprzez wentylację lub urządzenie wolnostojące do danego pomieszczenia. Marketing zapachowy (aromamarketing) jest elementem marketingu sensorycznego, polegającym na zmianie stanu emocjonalnego człowieka przy wykorzystaniu aromatów. Poszczególne zapachy są również kojarzone przez człowieka z konkretnymi przeżyciami, co nazywamy efektem Prousta. Aromatyzacja coraz częściej wykorzystywana jest do rozprowadzania zapachu w domach. Jest to świetne dopełnienie systemów klimatyzacji domowej.

rozwiń +

Dzięki dobrze dobranym kompozycjom zapachowym okazuje się, że klienci sklepów dłużej w nich przebywają, kupują więcej i są bardziej lojalni wobec marki. Zapach może nie tylko zaakcentować niepowtarzalne cechy oferowanych produktów, ale także przekazywać potencjalnym klientom trudne do zwerbalizowania komunikaty.

Czy aromamarketing
naprawdę działa?

Wieloletnie badania nad wpływem zapachu na nasze decyzje zakupowe potwierdzają, że aromatyzacja ma znaczny wpływ na to co i jak często kupujemy. Różnorodne badania pokazują, że:

Średnio o 15% wzrasta chęć robienia zakupów
w aromatyzowanych wnętrzach

Chęć do rozmowy z pracownikami sklepu wzrasta o ok. 19%

W aromatyzowanym sklepie klienci spędzają ok. 16% więcej czasu

O 21% wzrosło odczucie świeżości oraz czystości w danym sklepie

Klienci zwracali uwagę na 19% więcej atrakcyjnych produktów

Aż 89% klientów zauważyło wyższą jakość obsługi klienta

Klienci o 11%
częściej dostrzegali korzystną cenę
w stosunku do jakości produktu

Aromatyzacja a wzrost dochodów

Badania potwierdzają również bezpośredni wpływ
aromatyzacji na wzrost dochodów:

Po wprowadzeniu marketingu zapachowego do kasyn
w USA dochód z hazardu wzrósł o prawie 50%.

Podobnie w supermarketach, gdzie po wprowadzeniu aromatyzacji zapachem świeżego pieczywa, zakup chleba wzrósł aż 300%.

Gdzie można zastosować
aromatyzację?

SKLEPY

SKLEPY
Aromatyzacja idealnie sprawdza się zarówno w przestrzeni sklepowej jak i w przymierzalniach, gdzie podejmowane są decyzje zakupowe.

BIURA

BIURA
Stosowanie aromatyzacji w biurach pozytywnie wpływa na koncentrację pracowników, zwiększa kreatywność i zmniejsza uczucie zmęczenia.

HOTELE

HOTELE
W aromatyzowanych pokojach hotelowych i recepcji wzrasta poziom zadowolenia i komfortu klientów. Według badań, klienci chętniej powracają do hoteli wykorzystujących aromatyzację pomieszczeń.

KLUBY,
KASYNA

KLUBY, KASYNA
Pod wpływem odpowiednich zapachów rozpylonych w klubach lub kasynach, klienci są bardziej skłonni do ryzyka i dłużej przebywają w danej strefie rozrywki.

RESTAURACJE,
KAWIARNIE

RESTAURACJE, KAWIARNIE
W restauracjach i kawiarniach stosujących aromatyzację zapachem świeżo mielonej kawy lub sernika, klienci zamawiają więcej, niż przed wprowadzeniem aromamarketingu.

FITNESS

FITNESS
Odpowiednio dobrana kompozycja zapachowa zmniejsza zmęczenie, podnosi poczucie świeżości i poprawia koncentrację. Aromatyzacja świetnie się sprawdza w miejscach takich, jak centrum fitness.

SUPERMARKETY

SUPERMARKETY
Wyczuwalny aromat spożywczy w supermarkecie jest w stanie zwiększyć robione przez nas zakupy nawet o 1/3 ich wartości.

TARGI

TARGI
W jaki sposób najłatwiej wyróżnić się na tle konkurencyjnych stanowisk? Dzięki aromatyzacji! Odpowiednio dobrany aromat może pozytywnie wpłynąć na zainteresowanie klientów ofertą Twojej firmy.

DOMY

DOMY
Aromatyzacja coraz częściej wykorzystywana jest w domach. W odróżnieniu od tradycyjnych odświeżaczy powietrza, urządzenia do aromatyzacji emitują przyjemne zapachy, jednocześnie neutralizując te niepożądane.

APTEKI,
PRZYCHODNIE

W miejscach szczególnie narażonych na rozwój bakterii, z powodzeniem można wykorzystywać olejki posiadające właściwości ograniczające rozprzestrzenianie się mikroorganizmów. Odpowiednio dobrane olejki zapachowe mogą pozytywnie wpłynąć na naszą odporność.

NASZE MARKI:

reima logo

Reima Air Concept
Reima jest niemiecką firmą, od ponad 17 lat działającą w branży marketingu zapachowego. Najwyższej jakości produkty w połączeniu z zaawansowaną technologią sprawiły, że firma szybko zyskała zaufanie klientów i z powodzeniem działa w ponad 60 krajach na świecie. Reima zrewolucjonizowała rynek aromatyzacji dostarczając najwyższej jakości urządzenia produkowane z niemiecką precyzją, a przy tym z dużą wydajnością oferowanych produktów

www +

Air Aroma
Air Aroma jest międzynarodowym liderem w dziedzinie aromatyzacji
z oddziałami w ponad 80 krajach na świecie. Firma jest znana z najlepszej jakości materiałów wykorzystywanych do produkcji urządzeń oraz z nowoczesnego wyglądu. Wszystkie kompozycje zapachowe tworzone są z największą starannością w laboratoriach we Francji i Australii. Klientami Air Aroma są takie marki jak: Zara, General Motors, Hilton, Apple, Holiday Inn.

www +

ZAPACHY

Nasza bogata oferta zawiera ponad 300 wyjątkowych aromatów firmy Reima i Air Aroma.

Do przygotowania kompozycji zapachowych wykorzystywane są naturalne, starannie dobrane i najwyższe jakościowo aromaty. Każdy olejek zapachowy jest badany w laboratoriach we Francji i Niemczech, aby stworzyć najciekawszą kompozycję zapachową.

W zakresie oferowanych przez nas usług, znajduje się również możliwość stworzenia unikalnego logotypu zapachowego na wyłączność Twojej firmy. Jest to idealny sposób na stworzenie pożądanego wizerunku marki. Nasi specjaliści pracujący w laboratoriach we Francji, Niemczech i Australii stworzą zapach indywidualny, dobrany do Twojego biznesu.

logo

91-357 Łódź · ul. Liściasta 17
biuro@arcticklimat.pl

42 279 40 20
form_btn
haslo
© Arctic Klimat   ·   webdesign
loga